Tuesday, December 20

MEN .

4 hari  berturut-turut menjadi customer setia mengunjungi restoran makanan segera sehingga tidak mempedulikan hobi saya yang lama iaitu ke klabing clubbing (club badminton) disertai dengan kegilaan menjadi seorang perempuan yang semestinya gilakan kasut , beg , shawl-shawl , dress-dress dan baju-baju melebihi kegilaan terhadap boipren sendiri di sekitar mall-mall kecik berhampiran rumah . Oh sesungguhnya saya mengaku banyak wang dan masa yang telah saya laburkan sepanjang 4 hari ini . Tapi tahukah anda , berbagai kejadian aneh , kelakar dan menyakitkan hati di sepanjang trip saya kali ini ?


Zaman sekarang kalau dengar suami pukul isteri , ayah pukul mak , boyfriend pukul girlfriend memang dah tak jadi perkara taboo dah . Semua ni sebab nak tunjuk yang diorang as a man , sangatlah kuat atau mungkin perasan power rangers sehingga tanpa segan silu memukul perempuan . Tahukah anda lelaki yang pukul perempuan tu DAYAK ehhh DAYUS ?? Kehkehh . . 

Oh beberapa hari yang lepas , sedang syok-syok perasan handbag penuh dengan duit disebuah pasaraya kecik , saya dan my eldest sis sibuk tengok-tengok baju , tiba-tiba dengar baby dalam lingkungan 1 year maybe , terjerit-jerit macam tengah sakit tambah pulak dengan jeritan lelaki dan beberapa orang perempuan  . So mula-mula saya ingat that guy pukul anak dia sebab gaduh dengan wife or what sebab orang sebelah dah bisik-bisik cakap lelaki tu sepak baby dia ! 

Damn , its so piglet you know . Aku dengar pon rasa nak sepak muka lelaki tersebut . Tapi lepas saya dah gosip-gosip dengan cashier baru lah tahu ia disebabkan salah faham antara salesgirl dengan wife lelaki gila tersebut . Lepas dah bertarik-tarik rambut , lelaki gila tersebut tiba-tiba pergi tumbuk salesgirl tersebut sehingga pengsan . See ? Stupid nye kau nyah . Perempuan gaduh kau sibuk nak jadi hero murahan kat situ . Kau ingat kau invisible man lepas tumbuk boleh hilang-hilang ? puiiii !

Sorry sebab terlalu emotional sebab saya rasa that guy betul-betul perasan bagus . Lepas dah tumbuk , menjerit-jerit pulak suruh panggil polis . Saya tengok muka lelaki tersebut memang muka mintak penampar . Seriuosly ! Sangat malang jadi wife lelaki gila tersebut . Tak pandai control marah dan melulu . Eh kesian kau nyah , padahal bini sendiri yang meroyan dulu . Ada ke patot marah that salesgirl nak tulis resit siap pandai lempang-lempang orang tak tentu pasal . Mungkin dia selalu berbelanja di Pasaraya Eco sahaja . Bhahaha . Selamat menginap di dalam pagar besi .

Lelaki Sejati ? Yang mengawal marahnya .



" A boy will tell you that he loves you but a real man will show it . "



9 comments:

Anonymous said...

haish... jgan mrah2 k.. :)

hana said...

aik...
lelaki tu leh la tumbuk pompuan...
cuba lah damaikn cara berhemah..
aish..

Anonymous said...

sampai menumbuk, gilos apa??..

hamzah ian said...

rilek cik. rilek..

belum jumpa yg jodohnya lagi

Anonymous said...

singgah sini ya... senggol balik ya... :)

KinosKoko said...

susah nak carik lelaki yang baik skang ni..tp bukannya xde langsung kan..

Emmet said...

wah, entry yang menarik, blog ni pun lawa, keep up the good work! :D

AHMAD ZAQWAN said...

mesti pandai menilai seseorang

D'ya Marshmello said...

ganas laki tuu,konon macho lettew..grr apa pun tak boleh *APTB ;p

jemput singgah :-

LATEST ENTRY : Pelikkah Lelaki Membaca Novel?