Friday, November 15

Pakwe kacak yang tah apa-apa.

Kehidupan sekarang telah berubah. kalau dulu saya fikir saya wanita muda separa sibuk, sekarang saya adalah wanita muda sepenuh masa sebagai surirumah. Mungkin secara keseluruhannya saya tidaklah seserius mana dengan jawatan baru ini, tetapi bila diulang hari-hari saya jadi selesa. Sekurangnya waktu yang digunakan sepenuhnya untuk belajar dan bekerja dahulu ditambah nilai dengan belajar memasak. Mungkin duapuluhdua tahun seakan begitu tua untuk memasak tapi apakan daya, masa tak mungkin akan kembali.

Jadi amatlah mendukacitakan bila, sudahlah menanam anggur ditepi bibir (mengganggur) kekasih hati pula hilang entah kemana. Meskipun sesekali teman tapi mesra menemani, manakan sama jika dibandingkan dengan kekasih hati si Tom Chaplin sa-orang. Teman tapi mesra juga perlu masa bersendiri, dikhuatiri juga dia sendiri punya makwe untuk dimanja-manjakan. "Layan pula nak menghadap kau duapuluhempat jam anis oi!" Bilang saya didalam hati. Sedih betul tapi itulah kenyataan.

Dengan itu saya mula dengan berkenal-kenal dengan kekasih baru yang lagi superkacak dan mengagumkan. Dia begitu manis. Sehinggakan petang-petang saya tak perlu kopi dengan gula lagi, kuih donat pun tak perlu gula yang dikisar lagi. Dan secara automatiknya saya adalah manusia yang tak merungut langsung tentang penurunan subsidi gula. saya yakin ini jodoh!

Dan hal itu berlarutan, sehinggakan saya terpaksa untuk selalu sengih seorang memandangkan pakwe superkacak nun jauh dimata. Memasak, mengemas rumah, mengemop lantai sehinggakan menonton tv juga ditemani dia. Kehidupan semakin indah. Saya harap saya tak perlu lagi cari yang lebih kacak dari awak. 




Selamat berbahagia untuk kita berdua, Thom Yorke. kahkahkah. okay tak tak, gurau.

11 comments:

Anonymous said...

misai busuk..

Judh said...

sahih dah Khairul osman busuk yang komen ni.

Anonymous said...

siapakah gerangannya pakwe kacak awak tu rokiah?

Anonymous said...

awk gay ke?

Anonymous said...

cara awk menulis ni menampakkan awk ni seorang yg cantik :D

Anonymous said...

tegur awk? oke. sye tegur. hai awk :)

Anonymous said...

sapa khairul osman?

Judh said...

Saya tahu anonymous gila yang diatas ni semua khairul osman lelaki busuk diabad ini, biar saya jawab semua soalan ye.

pakwe kacak saya bernama thom yorke.
maaf, saya bukan gay. saya cuma seorang perempuan sejati yang handsome.
ya saya memang cantik sekali. *batuk hahahaha
terima kasih tegur saya. hai hai balik.
dan jawapan soalan terakhir, khairul osman adalah seorang lelaki busuk.
sekian.

Anonymous said...

khairul usman tuh bf awak ker?

Judh said...

memang tak.

Anonymous said...

kalau macam tu saya nak jadi bf awk boleh?