Saturday, July 28

Rahsia.

Papa sangat baik . Kalau saya rasa nak menangis tanpa sebab , kalau saya sakit telinga sampai tak boleh tidur , kalau saya sakit hati dengan sesiapa , papa adalah tempat paling pantas saya melahirkan ketidakpuasan hati saya terhadap hidup ini . Papa suka gelak kuat-kuat . Suka bikin saya tertawa meskipun sedang menangis . Dia adalah yang membuat saya tidur malam dengan penuh rasa cinta . Dia adalah antara manusia-manusia penting yang menghiasi kehidupan remaja saya .

Saya , saya selalu menggunakan papa untuk kebaikan . Ya saya selalu mengambil kesempatan diatas kebaikan dia melayan saya . Papa yang saya punya , selalu berpura-puta tidak marah atau terkilan dengan apa jua tindakan saya . Tidak sama sekali . Papa yang saya punya amatlah menyenangkan . Dengan dia saya dapat rasa bagaimana manisnya disayangi dan dicintai . Dia adalah lelaki paling manis pernah saya punya .

Papa yang saya maksudkan bukanlah ayah , dia adalah seorang kawan yang pernah singgah dalam hidup saya . Saya suka panggil dia papa . Sebab papa suka layan saya persis anak kecil . Nasihat , teguran yang dia bagi tak pernah sekali pun mengguris hati saya . Ah indah sekali susunan kata yang dilontarkan kepada saya . Betapa dia menjaga supaya saya tidak akan sekali pun terasa sakit dengan ucapannya .

Suatu hari saya menangis dihadapan papa . Pertama kali saya putus cinta . Saya tahu papa suka saya . Saya tahu papa menjaga baik diri saya kerana papa sayangkan saya lebih dari seorang kawan . Saya tahu papa kecewa bilamana saya menangis kerana lelaki lain . Tapi papa , saya masih terlalu muda untuk memahami cinta . Saya masih mengejar lelaki-lelaki yang tak pantas untuk saya . Saya tahu malam itu papa terasa dengan tindakan saya , tapi papa saya memang masih terlalu muda . Terlalu muda untuk mengerti . 

Hari ini , jika kita masih berkawan sudah 4 tahun kita mengenal jiwa . Hari ini papa sudah ada yang punya . Gembira untuk cinta hati papa . Cantik manis , wajahnya lembut sekali , dan kalau nak dibandingkan dengan saya , ah saya hanya budak kecil yang kuat menangis . Sampai sekarang papa . Saya tak berubah sedikit pun . Bedanya , saya bukan lagi menangis dengan papa .

Papa , i know impossible you'll read this entry but papa , I'm really sorry fer the time that I'm wasted . Maafkan saya selalu ambil tahu tentang papa diam-diam , borak dengan papa dengan account fb yang lain dan papa tak tahu itu saya . Maafkan saya sebab tak mampu bilang itu saya . Maafkan saya atas segala khilaf dan ketidakmatangan saya yang membuat jarak kita semakin jauh . Makin jauh . I'm really sorry . 

But believe me papa , suatu masa dahulu ,
I love you . 



Sometimes you have to forget what's gone , appreciate what still remains, and look forward to what's coming next . .

Sorry this is quite personal . Hari ini , sudah 4 tahun saya kenal dia . I just , 
just miss him . 

7 comments:

conundrum said...

miss him ape lagi..wish him selamat berpuasa la..ahahaha semua orang wish selamat berpuasa... XD

Ninaaa said...

papa kau kelihatan sangat istimewa.

miza kimbum said...

it's ok,tak salah meluahkan,aku mengerti kok ;)

fifie said...

Selalu jadi macam nie, bila kita berkawan dengan si dia dengan rapat, Bila kita rasa sudah sebati dengan diri dia.

Iffah Afeefah said...

Oh kadang kite kene jauhkan dri utk kebaikan ssorg

lgpon papa tu da ade y punye

takut khdran kite mnjadi punca api cmburu die

Anonymous said...

sedihnye sountrack akak.. feeling dengar gune earphone..

jenanese said...

chat dengan dia guna fb lain..damn!! this is romantic and tragic at the same time..

btw..

cinta yang agung (dalam konteks mahkluk) adalah cinta yang tidak bersambung..