Wednesday, August 7

Humanity.

Mengapakah kau tidak peduli?
Mengapakah kau hanya memandang aku, bisu, pekak dan buta?
Dimana perginya rasa sayang dalam hatimu?
Atau mungkin rasa simpatimu padaku?

Dimana perginya rasa cinta sesama makluk Tuhanmu?
Atau mungkin kau lupa dulu kau pernah bilang agama kita satu?
Bagaimana kau bisa akui agamamu paling suci dan kau bertaqwa padanya?
Bagaimana kau bisa akui  agamamu penuh dengan rasa kasih dan cinta jika kau sendiri menyembunyikan pelukanmu saat aku memerlukannya?

Mungkin kerana,
Aku bukan ibumu
Aku bukan bapamu
Aku bukan adikmu
Aku bukan saudaramu
Aku bukan siapa-siapa.

***

How could you enjoy wasting your foods while people in other places starving?
How could you complaining about your life while people at other places can't even feel what is the meaning of life?
How could you?
How could you?
How could you?
Astagfirullahalazim.

"without Allah, without belief in the human spirit, what limits are there on the degradation of humanity?"

Pray for Egypt and muslim all over the world.
Bismillahirahmannirahim. 

9 comments:

Anonymous said...

apakah nama lagu backgroud music ni ? sedap sangat ,buat sya selalu terigt kt sesorg ,.:)

miza kimbum said...

(Y)

Anonymous said...

blh x nk copy???

Rokiah Wandah said...

anon, tak tahu lagu ape, omar ke ni???

miza, :)

Anon ni sape plak. byk btl anon herghh

iqa said...

saya suka misai!

Anonymous said...

anon ni peminat awk ler..

Anonymous said...

boleh tlg igt tak ,,lagu ni penting sgt.. :)

Rokiah Wandah said...

wowww peminat iolss haha. Gua tak suka lah main anon2 komen letak nama manja la.

tak tahu la lagu apa, sebab main ambil je kat musik gratis nama dia sad instrumental beat, lagu korea rasanya.

Anonymous said...

sya ank pak non tu jaa nama ada. nama manja pun anon jugak ..:)
ohh dari koreaa,,,,orite2..