Saturday, November 30

Shila Amzah.

Entri ini ditaip beberapa minit sebelum pukul dua belas tengahari. Dengan dress berwarna hitam dan wide shawl rona dusty pink sebelum ke walimah, saya menyusun aksara kata tak berbunga dan menaip selaju mungkin supaya entri ini dapat di publishkan sebelum jam dua belas tengahari. tapi nampak gayanya harapan hanya tinggal harapan.

Biasalah, nama pun manusia. memang suka berharap. kalau tak berharap pun, orang lain pula menaruh harapan menggunung terhadap kita yang sebenarnya pula sedang menaruh harapan lagi tinggi daripada gunung terhadap orang lain. kedua-duanya rumit dan kadang-kadang bila terlalu fikir tentang harapan yang makin tipis, terluah juga dua tiga titik airmata.

Sebab itu saya betah jadi ego. Biarlah dunia nak beri jelingan tajam pun. Asalkan dapat memuaskan separuh perasaan ini walaupun dengan cara menipu. Setelah beberapa penggal saya sedar saya telah berubah menjadi orang lain dan terbangang seketika. Mungkin sebab dah lama duduk saja. kahkahkah.

Jadi sekarang saya berhenti untuk menagihkan sebuah pengharapan. Sekarang saya dah decide sambil-sambil menanam anggur di tepi bibir, saya nak jual kuih depan rumah. Start januari tahun depan (sekolah dah start) dan berhenti berharap untuk bekerja di sektor-sektor kerajaan&swasta dan berhenti berharap untuk bekerja dengan qualification seperti yang di janji-janji maniskan oleh May dan John. Zaman moden macam ni ingat senang nak kerja? kahkah. *tepuk bahu sendiri.

Bertabahlah Shila. Eh Anis Anis.

5 comments:

Anonymous said...

Nasib baik ada gak jumpa perkataan shila.. Amik kesempatan guna nama shila amzah..

Judh said...

power la tak share lg dah komen. stalker! mmg suka ambil kesempatan hahaha.

Anonymous said...

Ohhh.. Melalui twitter ke sini..nasib la...

Judh said...

ohh haha maaf maaf.

Anonymous said...

wow. ni sedang kecewa ni.