Monday, March 12

BMW .

Disaat semua warga Facebook , adik-adik yang masih bersekolah , rakan-rakan seperjuangan , golongan mak-mak tak lupa juga budak lepasan Spm sibuk update perihal cinta masing-masing , suatu perkara yang saya baru sedari ialah saya mungkin hanya satu-satu nya makhluk tuhan paling seksi yang masih terkapai-kapai mencari pasangan yang sesuai yang boleh membawa saya sehingga ke Jannah . Ececehh . Sila baca sambil dengar lagu -Kamelia' untuk lebih tersentuh . .

Ada seorang kawan yang sangat lah berusaha nak memenangi hati seseorang perempuan . Perempuan yang mana omputeh kata single but not available . So berbagai pertanyaan dan pendapat yang dilontarkan kepada saya dan kawan perempuan yang lain . Ya memang , secara jujurnya nak mengorat (bahasa pasarnya) perempuan yang dalam hatinya dah ada seseorang yang dia admire amat-amatlah complicated . Mental fizikal kena kuat bro , kalau tak , takut nanti kecewa diri sendiri yang disalahkan . Perit ? Itulah kenyataannya . 

Perempuan zaman sekarang tinggi egonya . Ego untuk kebaikan juga . Sebab tak nak jadi mangsa golongan lelaki yang tak bertanggungjawab , sebab nak cari lelaki yang betul-betul boleh buat laki , yang boleh beri pelindungan sampai bila-bila . Itu yang lelaki kena faham .

Tertarik saya dengan kata-kata ‎"Kadang kala memilih menjauh dari orang yang kamu sayang dan cintai . Jika peduli , mereka akan mencari . Jika tidak, kamu harus tahu di mana kedudukanmu ."
So kalau perempuan yang kau kejar , makin jauh kehadapan , kejarlah tetapi sampai di checkpoint yang terakhir , berhentilah . Teruskan dengan berjalan , kalau dia jodoh mu , maka bertemulah engkau di garisan terakhir . Percayalah , jodoh itu rahasia Allah .

Keep believe , BEST MAN WIN !

Sesungguhnya saya adalah perempuan yang tidak tinggi egonya , sesungguhnya saya pemalu . Izinkan saya merajuk dengan anda wahai kawan baik . 

SEKIAN .

2 comments:

EG said...

Oh, BMW. Penat aku pikir mana BMW dalam entry ni.

hamzah ian said...

merajuk lah..

yg benar,
kawan baik.